Uchwała nr XXXII/177/2006
jakiego organu | Rady Miejskiej |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | utworzenia Zespołu Szkół w Kłóbce i nadaniu statutu |
na podstawie | art. 5 ust 2 pkt 1, ust 3 i 5, art. 58 ust 1, 2 i 6 oraz art. 62 ust 1 i 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), po uzyskaniu pozytywnej opinii Kuratora Oświaty |
status uchwały | obowiązująca |
uchwala się, co następuje:
§ 1.
Tworzy się z dniem 1 września 2006 r. Zespół Szkół w Kłóbce, obejmujący szkołę podstawową i gimnazjum zwany dalej „zespołem” zgodnie z aktem założycielskim stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2.
Nadaje się Statut Zespołu Szkół w Kłóbce - załącznik nr 2 do uchwały.
§ 3.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego.
§ 4.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w sposób zwyczajowo przyjęty.
załącznik nr 1
do uchwały nr XXXII/177/2006
Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
z dnia 30 maja 2006 roku
Akt założycielski szkoły publicznej
Na podstawie art. 5 ust 2 pkt 1, ust 3 i 5, art. 58 ust 1,2 i 6 oraz art. 62 ust 1 i 3 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm )
Zakłada się z dniem 1 września 2006 r. zespół szkół o nazwie Zespół Szkół w Kłóbce.
W skład Zespołu Szkół wchodzi:
1. Szkoła podstawowa o nazwie Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Kłóbce;
2. Gimnazjum o nazwie Gimnazjum w Kłóbce
3.Siedzibą Zespołu Szkół jest:
Kłóbka 9
87-840 Lubień Kujawski
4. Do obwodu Zespołu Szkół wchodzą miejscowości: określone w aktach założycielskich szkół wchodzących w skład zespołu.
Załącznik nr 2
do uchwały nr XXXII/177/2006
Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
z dnia 30 maja 2006
STATUT
ZESPOŁU SZKÓŁ W KŁÓBCE
I.Postanowienia ogólne
1.Ilekroć w statucie mowa jest o:
- „zespole” bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć Zespół Szkół z siedzibą w Kłóbce, w którym kształcą się dzieci w wieku określonym w statutach poszczególnych typów szkół wchodzących w skład Zespołu tj. Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Kłóbce i Gimnazjum w Kłóbce;
- ,,szkole podstawowej”, należy przez to rozumieć Szkołę Podstawową im. F.Chopina w Kłóbce;
- ,,gimnazjum”, należy przez to rozumieć gimnazjum kształcące młodzież w klasach I-III po ukończeniu sześcioklasowej szkoły podstawowej;
- o ,,uczniach” bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć wszystkich uczniów uczęszczających do zespołu;
- o ,,rodzicach” należy przez to rozumieć, wszystkich rodziców i opiekunów uczniów zespołu;
- o ,,nauczycielach” bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć wszystkich nauczycieli, wychowawców oraz pracowników pedagogicznych zatrudnionych w zespole;
- o ,, organie prowadzącym”, należy przez to rozumieć Radę Miejską w Lubieniu Kujawskim;
- o ,,radzie pedagogicznej” bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć nauczycieli zatrudnionych w zespole;
- o ,,organie nadzorującym” zespół pod względem pedagogicznym, należy przez to rozumieć Kuratora Oświaty w Bydgoszczy.
2.Ilekroć w statucie mowa o:
- o ,,ustawie” bez bliższego określenia, należy przez to rozumieć Ustawę z dnia 07 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U.z 2004r.Nr 256 poz 2572 z późn. zm.);
- o ,,karcie nauczyciela”, należy przez to rozumieć Ustawę z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (Dz.U.z 2003 r Nr 118, poz. 1112 z późn.zm.).
II.Nazwa i informacje o placówce
3. Zespół używa nazwy: ,,Zespół Szkół w Kłóbce” i jest jednostką organizacyjną Gminy Lubień Kujawski.
4.1). W skład zespołu wchodzą:
a) Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Kłóbce;
b) Gimnazjum w Kłóbce.
2). Na pieczątkach, stemplach i pieczęciach urzędowych używa się nazw w pełnym brzmieniu według wzorów:
a) Zespół Szkół
w Kłóbce
87-840 Lubień Kujawski
b) Zespół Szkół
Gimnazjum w Kłóbce
87-840 Lubień Kujawski
c) Zespół Szkół
Szkoła Podstawowa
im. Fryderyka Chopina
w Kłóbce
87-840 Lubień Kujawski
3). Pieczątki wzór ,,a” używa się na wszelkiego rodzaju dokumentach dotyczących całego zespołu;
4). Pieczątek poszczególnych placówek (wzór ,,b”, ,,c) używa się na dokumentach dotyczących konkretnej placówki, związanych z dokumentacją procesu kształcenia, sprawami kadrowymi i innymi.
5.1). W zespole obowiązuje czas trwania cyklu kształcenia zgodnie z obowiązującymi przepisami określonymi w planach nauczania.
2). Zespół kształci dzieci w:
a) szkole podstawowej w wieku od 6 lat do ukończenia klasy VI;
b) gimnazjum – w wieku po ukończeniu VI klasowej szkoły podstawowej.
3). W zespole może funkcjonować:
a) świetlica szkolna;
b) biblioteka z czytelnią;
c) stołówka.
4). Uczniowie i pracownicy zespołu mogą korzystać ze stołówki.
5). Obsługa finansowa zespołu może być prowadzona przez zespół ekonomiczno-administracyjny.
6). Biblioteka realizuje swoje funkcje w odniesieniu do wszystkich placówek wchodzących w skład zespołu.
III. Cele i zadania zespołu
6.1). Szczegółowe zadania i cele zespołu określają statuty placówek wchodzących w skład zespołu, wymienione w pkt 4.1.
2). Statuty placówek nie mogą być sprzeczne ze statutem zespołu.
IV. Organy zespołu
7.1). Organami zespołu są:
- Dyrektor Zespołu;
- Rada Pedagogiczna;
- Rada Rodziców;
- Samorząd Uczniowski.
8.1). Rada pedagogiczna jest kolegialnym organem w zakresie realizacji jej statutowych zadań dotyczących kształcenia, wychowania i opieki.
2). Szczegółowe zadania i tryb funkcjonowania określa regulamin.
3). W skład rady pedagogicznej wchodzą wszyscy nauczyciele zatrudnieni w zespole. W zebraniach rady pedagogicznej mogą także brać udział z głosem doradczym osoby zaproszone przez jej przewodniczącego.
4). Przewodniczącym rady pedagogicznej jest dyrektor zespołu.
5). Zebrania plenarne rady pedagogicznej są zwoływane w miarę potrzeb. Zebrania mogą być zwoływane z inicjatywy przewodniczącego, rady rodziców szkoły podstawowej i gimnazjum, organu prowadzącego i nadzorującego, albo co najmniej 1/3 członków rady pedagogicznej.
6). Dyrektor zespołu przedstawia radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym, ogólne wnioski wynikające ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego oraz informacje o działalności szkoły.
7). Do kompetencji stanowiących rady pedagogicznej należy:
a) zatwierdzanie planów pracy zespołu;
b) podejmowanie uchwał w sprawie innowacji i eksperymentów pedagogicznych zespołu.
8). Rada pedagogiczna opiniuje w szczególności:
a) organizację pracy zespołu, w tym zwłaszcza tygodniowy rozkład zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych;
b) projekt planu finansowego zespołu;
c) wnioski dyrektora o przyznanie nauczycielom odznaczeń , nagród i innych wyróżnień;
d) propozycje dyrektora szkoły w sprawach przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatnych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.
9). Rada pedagogiczna zespołu i rady pedagogiczne placówek mogą występować z wnioskiem do organu prowadzącego o odwołanie z funkcji dyrektora lub do dyrektora o odwołanie nauczyciela z innej funkcji kierowniczej w szkole.
10. Uchwały rady pedagogicznej są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej 2/3 jej członków.
11). Nauczyciele są zobowiązani do nie ujawniania spraw poruszanych na posiedzeniu rady pedagogicznej, które mogą naruszać dobro osobiste uczniów lub ich rodziców, a także nauczycieli i innych pracowników szkoły.
9. Dyrektor zespołu:
1) jest dyrektorem wszystkich placówek wchodzących w skład zespołu. Obowiązki dyrektora powierza Burmistrz Lubienia Kujawskiego na zasadach określonych ustawą.
2) kieruje działalnością placówki i reprezentuje ją na zewnątrz;
3) sprawuje nadzór pedagogiczny;
4) wydaje decyzje i zarządza zgodnie z obowiązującymi aktami prawnymi;
5) realizuje uchwały rady pedagogicznej w ramach ich kompetencji stanowiących;
6) dysponuje środkami określonymi w planie finansowym zaopiniowanym przez organy szkoły i ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;
7) wykonuje inne zadania wynikające z przepisów szczegółowych;
8) współdziała ze szkołami wyższymi oraz zakładami kształcenia nauczycieli w organizacji praktyk pedagogicznych;
9) współdziała z różnymi instytucjami oświatowymi w celu podniesienia efektywności pracy zespołu;
10) jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych nauczycieli i pracowników nie będących nauczycielami;
11) decyduje w szczególności w sprawach:
a) zatrudnienia i zwalniania nauczycieli oraz innych pracowników;
b) przyznawania nagród oraz wymierzania kar porządkowych nauczycielom i innym pracownikom zespołu;
c) występowania z wnioskami po zasięgnięciu opinii rady pedagogicznej w sprawach odznaczeń, nagród oraz innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników.
12). w wykonywaniu swoich obowiązków współpracuje z radą pedagogiczną, rodzicami i samorządem uczniowskim.
13) przedkłada do zatwierdzenia radzie pedagogicznej projekty rocznych planów pracy dydaktycznej, wychowawczej, opiekuńczej szkoły, kieruje ich realizacją oraz składa radzie pedagogicznej okresowe sprawozdania z ich realizacji, a radzie rodziców udziela informacji o działalności dydaktyczno- wychowawczej.
14) inicjuje, organizuje i kieruje samokształceniem i doskonaleniem nauczycieli.
15) czuwa nad realizacją uchwał rady pedagogicznej.
16) bada wyniki nauczania i wychowania.
10. W przypadku nieobecności dyrektora : zastępuje go nauczyciel tej szkoły wyznaczony
przez organ prowadzący na podstawie art.39 ust 7 ustawy.
11.Radę Rodziców Zespołu tworzą rodzice uczniów poszczególnych szkół tworzących
Zespół
12. Samorząd Uczniowski zespołu mogą tworzyć samorządy uczniowskie szkoły
podstawowej i gimnazjum .
V. Organizacja placówek wchodzących w skład zespołu
13. Organizację szkół wchodzących w skład zespołu określają ich statuty.
14. Zadania i kompetencje organów poszczególnych szkół określają ich statuty.
15. Statut gimnazjum i szkoły podstawowej nie może zawierać postanowień sprzecznych z rozporządzeniem w sprawie ramowego statutu publicznej szkoły podstawowej i gimnazjum dla dzieci i młodzieży oraz dla dorosłych, wydawanego przez Ministra Edukacji Narodowej.
16. Nauczanie odbywa się w budynku który jest siedzibą zespołu.
17. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym określa arkusz szkoły opracowany przez dyrektora do dnia 30 kwietnia każdego roku. Arkusz organizacji zatwierdza organ prowadzący do dnia 30 maja danego roku.
VI. Uczniowie, nauczyciele i inni pracownicy szkoły
18. Zasady rekrutacji dzieci i uczniów przyjmowanych do szkół określają statuty szkół wchodzących w skład zespołu.
19. 1). Stan osobowy nauczycieli i innych pracowników Zespołu wynika z zatwierdzonego na dany rok arkusza organizacyjnego w którym umieszcza się w szczególności:
a) liczbę pracowników łącznie z liczbą stanowisk kierowniczych;
b) ogólną liczbę zajęć edukacyjnych finansowanych przez organ prowadzący.
2). Zasady zatrudniania nauczycieli i innych pracowników określają odrębne przepisy.
20. Nauczyciele prowadzą pracę dydaktyczną, wychowawczą i opiekuńczą oraz są odpowiedzialni za jakość tej pracy i bezpieczeństwo powierzonych opiece uczniów i dzieci. Szczegółowe zadania i obowiązki nauczycieli określają statuty szkół wchodzących w skład zespołu.
21. Zasady wynagradzania, premiowania pracowników zespołu określają regulaminy.
VII. Postanowienia końcowe
22. Niniejszy statut obowiązuje od dnia 01.09.2006r.